ဆရာဦးျမတ္ထြဋ္ေခါင္(ျမန္မာရိုးရာေဗဒင္ပညာရွင္)

Tuesday 18 November 2014

အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးျဖစ္ျခင္း (၁)

     အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးျဖစ္ျခင္း (၁)
                         တနဂၤေႏြသားသမီး (သို႔) သူရဇၨတိုင္
    ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ ပဋိစၼ သမုပၸါဒ္တရားေတာ္ တြင္ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးျဖစ္ျခင္း တရားမ်ားကို ဘာသာေရးဆိုင္ရာ စာေပမ်ားတြင္ အက်ယ္တ၀င့္ ရွင္းလင္းေရးသားထားသည္ ျဖစ္ပါ၍ ကၽြႏ္ုပ္အေနျဖင့္ ဤေဆာင္းတြင္ ဗုဒၶ၏တရားေတာ္မ်ားကို ထပ္မံ၍ ေရးသားျခင္း မျပဳေတာ့ဘဲ (ေဗဒင္ ပိဋိကတ္ တစပ္တည္းရွိသည္) ဟူေသာ ေဗဒင္မူသင္ခန္းစာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ရွင္းလင္းသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။
    တနဂၤေႏြမွစ၍ စေနအဆံုး (၇)ေန႔နံ (သို႔) အဂၤ၀ိဇၨာတုိင္ ပညာခန္း အား တလလွ်င္ တတိုင္မွ်စီ ရွင္းလင္းတင္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါ၍ ယခုလတြင္ တနဂၤေႏြေန႔တုိင္ (သို႔) အဂၤ၀ိဇၨာတုိင္ (သူရဇၨ)တိုင္ ပညာခန္းမအား စတင္၍ ေရးသားသြားပါသည္။ ယခု ကၽြႏ္ုပ္ ရွင္းလင္းတင္ျပမည္ ျဖစ္ေသာ အဂၤ၀ိဇၨာ တုိင္ (၇)တုိင္ ပညာခန္း အယူအဆမ်ားသည္ (အထက္မွာ ေဆာင္ပန္း ေအာက္မွာ နင္းၾကမ္း တခန္းယူမွီးၾက) ဆိုေသာ အတုလ ဆရာေတာ္ ခင္ႀကီးေဖ်ာ္၏ က်မ္းရင္းလကၤာ အပိုဒ္၏ အယူအဆမ်ားႏွင့္ ကၽြႏ္ုပ္၏ဆရာ သခင္ ေက်းဇူးရွင္မ်ား၏ သင္တန္းမူမ်ားကို အေျခခံ၍ ေရးသား တင္ျပ သြားပါမည္။    အထက္မွာေဆာင္ပန္း ေအာက္မွာနင္းၾကမ္း တခန္းယူမွီးၾကဆို ေသာ အတုလဆရာေတာ္ ခင္ႀကီးေဖ်ာ္၏ အယူအဆမွာ
    တနဂၤေႏြ (သို႔) သူရဇၶတုိင္၏ ေအာက္ဂဏာန္းမ်ား ျဖစ္ၾကေသာ (ဗုဒၶဟူး၊ စေန၊ အဂၤါ) အစရွိိေသာ ၿဂိဳဟ္၏ နံသင့္အလုိက္ ပညက္မ်ားကို ေရွာင္က်ဥ္၍ သူရဇၨတုိင္၏ အထက္တြင္ရွိေသာ (ေသာၾကာ၊ တနလၤာ၊ ၾကာသပေတး) အစရွိေသာၿဂိဳဟ္ (သို႔) နံသင့္အလုိက္ ပညတ္္မ်ားကို ေဆာင္ ရန္၊ အမည္ေပးရန္၊ ဘုရားပန္းအျဖစ္ ကပ္လွဴရန္၊ အလုပ္အကိုင္လုပ္ရန္ အစရွိေသာ ၿဂိဳလ္ပရိယာယ္တို႔ကို ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ရန္ ျဖစ္ပါသည္။
    ၎င္းအထက္ေဆာင္ပန္း ေအာက္နင္းၾကမ္း အယူအဆမ်ားကို ကၽြႏ္ုပ္၏ ဆရာသခင္ ေက်းဇူးရွင္မ်ားက န၀င္းႏွင့္ခိုက္ဟု၍ သံုးသပ္ခဲ့ပါ သည္။
ဥပမာ (၁)
     အထက္ေဆာင္ပန္                                 (န၀င္း)
              ၅                                               ၅
             ၂                                                ၂ 
             ၆                                                ၆
            -၁-                                             -၁-
     ေအာက္နင္းၾကမ္း                                (ခုိက္)
            ၄                                               ၄
            ၀                                               ၀   
           ၃                                                ၃
    ကၽြႏ္ုပ္၏ အယူအဆႏွင့္ဆိုေသာ္ တုိင္ေအာက္ရွိ ဂဏာန္းမ်ားသည္ အေၾကာင္းတရား ျဖစ္ၾကၿပီး အဂၤ၀ိဇၨာတုိင္ အေပၚဘက္ ရွိ ၿဂိဳလ္နံသင့္ ဂဏာန္းမ်ားသည္ အက်ိဳးတရားမ်ား ျဖစ္ပါသည္။    အေၾကာင္းတရားမ်ား ေကာင္းမြန္ပါမွ အက်ိဳးတရားမ်ား ေကာင္းပါ မည္။
ဥပမာ (၂)
   အထက္ေဆာင္ပန္း                  အက်ိဳးတရား
            ၅                                     ၅
            ၂                                     ၂   
            ၆                                     ၆
           -၁-                                   -၁-
         ေအာက္နင္းၾကမ္း              အေၾကာင္းတရား
             ၄                                      ၄
             ၀                                      ၀   
             ၃                                      ၃
    အေၾကာင္းတရားမ်ားသည္ ေအာက္နင္းၾကမ္းမ်ား ျဖစ္၍ အက်ိဳး တရားမ်ားသည္ အထက္ေဆာင္ပန္း ျဖစ္ပါသည္။
    သူရဇၨတုိင္တြင္ န၀င္းတြင္ရွိေသာ ၾကာသပေတး နံသင့္ဂဏာန္း ပညာ၊ အေတြးအေခၚ၊ ဘာသာ အစရွိေသာ အက်ိဳးတရား မ်ားကို ရရွိလို ပါက တုိင္ေအာက္တြင္ ရွိေသာ (ခိုက္) စေန ဂဏာန္း၏ ပရိယာယ္မ်ား ျဖစ္ၾကေသာ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ မာန အစရွိေသာ ၿဂိဳဟ္၏ပရိယာယ္မ်ားကို ပယ္သတ္ၿပီးသား ျဖစ္ရပါမည္။
    အထက္ပါ ကိန္းမ်ား၏ အျပန္အလွန္သေဘာကို ျပန္လည္ေလ့လာ ၾကည့္ပါက တနဂၤေႏြသား တဦးသည္ (ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ မာန) မ်ားကို အေခၚမ်ား မွန္ကန္၍ ဘာသာေရးကိုးကြယ္မႈ မွန္ကန္ျခင္း အစရွိေသာ အေကာင္းဘက္ အုပ္စုမ်ားကို ရရွိပါမည္။စိတ္ယုတ္မာမ်ားကို ေရွာင္က်ဥ္ရန္
    အထက္ပါ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ေရွာင္ႏိုင္ၿပီဆုိပါက အထက္ ေဆာင္ပန္းမ်ား ျဖစ္ၾကေသာ
    (က)    အေတြးအေခၚမွန္၍ ပညာေရး၊ ဘာသာေရးတြင္ ထူးခၽြန္ျခင္း
    (ခ)    ေငြေၾကးမ်ား သန္႔ရွင္းစြာရရွိ၍ မွန္ကန္စြာ ႂကား၀ါႏုိင္ျခင္း
    (ဂ)    ခရီးမ်ားေအာင္ျမင္၍ ႏိုင္ငံျခား ပညာေတာ္သင္သြားရျခင္း မဂၤလာရွိေသာ စကားမ်ားေျပာရျခင္း၊ ၾကားရျခင္း အစရွိေသာ ေကာင္းေသာ၊ မွန္ေသာ၊ မဂၤလာရွိေသာ ကိစၥမ်ားကို တိုက္ဆုိင္ ႀကံဳေတြ႕ပါမည္။
    အထက္ပါ အေၾကာင္းအရာမ်ားသည္ တနဂၤေႏြသား တစ္ဦး အတြက္ သီးျခားမဟုတ္ဘဲ (၇)ေန႔ နံသားသမီးမ်ား သူရဇၨတိုင္ (သို႔) သူရဇၨ အခ်ိန္သို႔ ေရာက္ရွိလာပါက (အထက္ေဆာင္ပန္း ေအာက္နင္းၾကမ္း) မူအရ က်င့္သံုးေနထိုင္ လုိက္နာပါက အခ်ိန္တုိင္၏ (၁ နာရီ ၃၀ မိနစ္) အတြင္း ဤကဲ့သို႔ ေအာင္ျမင္မႈမ်ားကို ႀကိမ္းေသရရွိပါမည္။
    ဤအခ်ိန္တိုင္ (သို႔) ေန႔တိုင္၏ အယူအဆမ်ားသည္ ျမတ္ဗုဒၶ၏ အယူအဆမ်ားႏွင့္ ေမႊေႏွာက္ေရာယွက္ ထားပါသျဖင့္ စာဖတ္သူ (သို႔) ပညာေလ့လာသူမ်ားအတြက္ အလြန္တရာမွ အက်ိဳးရွိလွပါသည္။

No comments:

Post a Comment

၀င္ေရာက္ၾကည့္ရႈသူမ်ား အဆင္မေျပက comment ခ်န္ေပးခဲ့ပါ။